irannews...

عراق هم به ائتلاف ضدایرانی سعودیها پیوست!

سیاست ایران برپایه اعتماد به کدامین عوامل پایدار درمنطقه هزینه میکند؟ آیا ریزش متوالی کشورهائی که آنها را دوست خود می پنداشتیم ازناکارآمدی سیاست منطقه ای ایران ناشی نمی گردد؟یا کشورهای عرب از سیاست مبتدی و نخاله پرور ایرانی سود می برند؟

اگر غیر این است پس چگونه میتوان توجیه کرد کشوری چون عراق که حیات خویش را مرهون تلاش وحمایت ایرانی است به دنبال رشوه یک شبه پادشاه عربستان در جلسه غیرعادی اتحادیه ای که بادستور کار محکوم ساختن ایران تدارک دیده شده است حضور می یابد وجالب اینکه این حضور نه تنها نمایشی که با تلاش فعالی همراه گردیده وخروجی آن محکومیت ایران به انجام اعمال تروریستی بوده است! کشورهای عربی که تابحال نشان داده اند عربیت را به دین ومذهب ترجیح میدهند برای اولین بار نیست چنین خیانت شرم آوری را مرتکب میشوند چراکه قبلا نیز بروز این اعمال سخیف وخیانت آلود از آنها به اثبات رسیده است. ولی آیا سیاستمداران ما که درقبال تحمیل فقر وسختی و مصائب اقتصادی فراوان ؛ یکطرفه همه امکانات ملی ومردمی کشورمان را به پای امنیت همسایگان عرب ریخته اند آیا از این اتفاق درس عبرت خواهند گرفت؟ ویانه! این سیاست ناشیگرانه و بی محتوا که به قیمت هرز دادن توان ایرانی درعرصه های مختلف تمام میشود همچنان بدون ایجاد هیچ التزامی  عملی درکشورهای مزبور جهت پرداخت هزینه این همراهی سنگین ادامه پیداخواهد کرد؟فقط این پاسخ میماند هزینه ایران درعراق درقبال داعش وهمفکران اعراب سعودی -که منجر به نجات آن کشور گردید-با چه تعهد ویاراهکاری سیاسی قابل جبران خواهد بود؟ وآیانباید انتظار داشت چند روز دیگر به توصیه سعودیها پای اسراییل نیز درعراق باز شود .

 این کشور   نشان داد همکاری اش  با ایران  در روزهای سخت متکی به نیرنگ سیاسی بوده و در قبال ذهنیت عربی خویش هیچ آرمان دینی ومذهبی را برنمی تابدو باسوئ استفاده از حس انسانی -دینی ایرانی؛ سیاست کشور ما را به بازی گرفته است وبا اندک احساس امنیت وبی نیازی به ایران ؛ به آخور عربیت باز گشته است؟ آخوری که سران وهابی سعودی برای چراندن سیاسیون لاقید اعراب جاهلیت ساخته اند و اندک آزادمردانی از دنیای عرب یافت میشوند که از  استشمام بوی دلارهای آن تحریک نشوند! وکسی چه میداند! شاید همین کشور عرب ؛ که ازحمایت ایران فربه گردید و حتی حرمت  !همسایگی راهم نگه نداشت فردا با رشوه ای دندان گیرتر از سوی سعودیها آغازگر جنگی برعلیه ایران نیز باشد! البته بروز چنین عملی از سیاست بی عار عرب جاهلی دور ازانتظار نیست!!!

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

ابزار وبلاگ بدون تبلیغات



ابزار گوگل پلاس

کد گوگل پلاس


translat... برای ترجمه به هرزبان دنیا کافی است برروی پرچم آن کشور کلیک کنید