irannews...

مناظره ای که دست دولت را روکرد!

آنچه در مناظره شریعتمداری و صادق خراز ی گذشت اتفاقی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن ردشد! موجی از خیانتهای اعمال شده برملت ایران از دوران مجلس ششم تاکنون ! که باید پرونده بیشتر آنها برای آگاهی عمومی باز گشایی گردند واگاهان رسانه ای وسیاسی رسالت انجام این امر را بر دوش دارند... رمز گشایی از این مصاحبه نقاط بسیار مهمی را در بر دارد که به قسمتهایی از آن اشاره می شود!

شریعتمداری درباره برجام گفت: سال 82 که البرادعی آمد ما یک یادداشتی داشتیم که ما را به کجا می‌برند و گفته بودیم ما باید از ان پی تی خارج شویم و پیش بینی کرده بودیم که حتما پرونده ما را به شورای امنیت می‌برند. آن زمان کسی این را نمی پذیرفت من خدمت آقای روحانی بودم ایشان به گلایه گفت وقتی تروئیکای اروپایی آمدند من به آنها گفتم حالا صحبت از مذاکره است، ما قرار است احتمالا بتوانیم پروتکل الحاقی را داوطلبانه و برای مدت محدودی اجرا کنیم و این امتیاز را می‌دهیم. وی افزود: روحانی گفت آقای جک استراو به پشت من زد گفت این چه امتیازی است مجلس ششم یک طرح سه فوریتی داده که دولت را ملزم کند به اجرای پروتکل. در همان مجلس ششم، یکی از آقایان نماینده آمد پشت تریبون، در حالی که آمریکایی‌ها آن زمان به شدت ما را تحت فشار قرار داده بودند که دنبال تولید سلاح هسته‌ای هستید، ایشان پشت تریبون آمد و فریاد زد ما 19 سال به دنیا دروغ گفتیم، تا جایی که آقای کروبی که رئیس مجلس بود به آن گفت چرا تو حرف اسرائیل را می‌زنی؟ اگر قرار باشد این طیف وارد کار شوند می‌توانید حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد. مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این سؤال مجری که کدام طیف؟‌ گفت: برخی از افراد همان طیف الان در کار اطرافیانی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

 این فعال رسانه‌ای با اشاره به تیتر روزنامه‌ها در روز اجرای برجام و در حمایت از برجام عنوان کرد: اینها فضاسازی می‌کنند و همین الان هم فضاسازی می‌کنند. ما هم فضاسازی‌ می‌کنیم!

 وی در پاسخ به خرازی که گفت شما از روز اول موافق تحریم بودید، گفت: من سؤالی از شما دارم، شما که به ما می‌گویید موافق تحریم بودیم و به ما می‌گویید کاسب تحریم، آقایان بیایند زندگی من را بگیرند با زندگی یکی از آن آقایان عوض کنند. کدام کاسب تحریم است که اصرار کند تحریم‌ها حذف شود؟ آدم باید چیزی بگوید که جایگاهی داشته باشد.  شریعتمداری اضافه کرد: معتقدم برجام برای ما چیزی نداشت، تنها دستاورد برجام که می‌توان به آن تکیه کرد، این است که برای آنهایی که فکر می‌کردند و با صراحت می‌گفتند ما به مذاکرات خوشبین هستیم و آمریکا را کدخدا می‌دانستند، به آنها و ملت نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست. مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره دستاوردهای برجام خاطرنشان کرد: آقای خرازی عنوان کردند برجام باعث شد ما الان آب سنگین را بفروشیم، آب سنگین را وادارمان کردند بفروشیم. الان راکتور اراک را بتن ریختیم، مگر غیر از این است؟ یا می‌گویند اورانیوم سه و هفت دهم درصد را می‌دهیم کیک زرد را می‌گیریم. کیک زرد فلوئور اورانیوم است که بگیریم به هگزا فلوئور اورانیوم تبدیل کنیم. ما ده هزار کیلو داشتیم نه هزار و 700 کیلو را از ما گرفتند. این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آقای خرازی می‌گویند، ما اینها را به خارجی‌ها می‌فروشیم، عنوان کرد: وادارمان کردند بفروشیم. وی خاطرنشان کرد: هیچ یک از تحریم‌ها برداشته نشده است. مذاکرات برای این بود که تحریم‌ها برداشته شود ولی هیچ کدام از تحریم‌ها برداشته نشده است،‌تحریم‌های بانکی سر جایش است. تحریم‌های دیگری که آمریکایی ها قول دادند برنداشتند. این تفاوت‌ها را ببینید، مردم که بالاخره می‌بینند. شریعتمداری درباره ارتباط بانک‌ها با خارج افزود: سوئیفت باز است، ولی پذیرفته نمی‌شود. سوئیفت کانا است، بانک مربوطه قبول نمی‌کند و هیچ ال سی باز نمی‌شود. آقای روحانی روز اول اجرای برجام گفت امروز هزار ال سی گشایش یافت ما تعجب کردیم روز یکشنبه بود و همه بانک‌ها تعطیل است. بعدا اصلاح کردند، من نگران کسانی هستم که به ایشان مشاوره می‌دهند و بعدا گفتند قرار بوده هزار ال سی گشایش یابد. دو بانک یکی در آلمان (متعلق به ترک‌های ترکیه) و یکی ایتالیا با ما کار می‌کنند. وی افزود: ما هیچ چیز به دست نیاوردیم.

آقای سیف رفت آمریکا گفت تقریبا دستاورد برجام هیچ بود، من می‌گویم تحقیقا هیچ بود.....وی همچنین گفت: آقای بابک زنجانی با آقای روحانی و هاشمی رفسنجانی عکس دارند.!

وی در پاسخ به صحبت خرازی که گفت شما کشور را به اینجا کشاندید، گفت: کشور را من به اینجا نکشاندم، آنهایی که آمدند وطن را بفروشند به اینجا کشاندند.!

شریعتمداری ادامه داد: آمریکایی‌ها بلافاصله بعد از برجام تا حالا نزدیک 12 مورد تحریم اضافه کردند. وی درباره اظهارات خرازی درباره رفع مشکل کشتی‌های ایرانی عنوان کرد: کدام کشتی آقای خرازی؟ فردا بیایید به اتفاق برویم. ما در جریان هستیم.!

وی به خرازی گفت: نمی‌شود شما از این طرف حمایت می‌کنید و زمانی موقع پاسخگویی است می‌گویید به من ربطی ندارد. به شما ربط دارد. اقتصاد مقاومتی این نیست که می‌گویند باید مدیر هم از خارج وارد کنیم. شما می‌گویید با 40 بانک ارتباط داریم، دو تا بانک است یک بانک در ترکیه و یک بانک در ایتالیا، باید پول‌هایمان را به صورت تهاتری استفاده کنیم. شما نماینده ایران در سازمان ملل بودید. بقیه پول‌هایمان را نگه می‌دارند و نمی‌دهند. چند وقت پیش یکی از وزرای هندی گفت ما می‌خواهیم پول‌ها را بدهیم ولی آمریکایی‌ها نمی‌گذارند.!

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما به آقای روحانی و معاون اول ایشان احترام می‌گذاریم. اینکه فرمودید آیا تا به حال با این نجومی‌ها برخورد کردند؟ شما فرمودید با قاطعیت برخورد کردند. با کدام قاطعیت؟ آقای نوبخت روز اول می‌گوید من به خاطر این حقوق کلانی که آقای فلان گرفته که گفتند اسم نبرید، من از مردم عذرخواهی می‌کنم، بعد چند روز می‌گوید ایشان ذخیره نظام و بزرگ‌ترین امانتدار هستند. !وی افزود: اینها را که نمی‌شود انکار کرد، اینها را که من نگفتم، خودشان گفتند. وی گفت: برخی نزدیکان آقایانی که اسم بردید ، اگر قرار بود برخورد شود باید با آن نزدیکان برخورد می‌شد. حضرت امیر میله آتش را به صورت بردارش عقیل که نابینا بود نزدیک کرد. آن یک من گندم می‌خواست، نه سیصد میلیون تومان حقوق ماهیانه.!

وی درباره فیش‌های حقوقی افزود: مسئله فیش‌های حقوقی فقط مسئله مبالغی که این آقایان به غارت  بردند نیست مسئله‌ای فراتر از این است!

شریعتمداری گفت: احتمالا آقای خرازی در جریان باشند و یادشان باشد که آقایان می‌گفتند آقای مه‌آفرید که متهم اصلی سه هزار میلیارد تومان بود، کارآفرین است و می‌گفتند چرا باید مجازات شود و باید از آن استفاده شود. یا آن کسی که کلی به برخی روزنامه‌ها کمک کرد. آقای شهرام جزایری به کلی از رسانه‌ها کمک‌های کلان کرده است.

وی افزود: آنها دزد بودند کار دزد، دزدی است. آنها گرگ بودند، کار گرگ حمله به گله و دریدن گوسفندهاست، از آنها انتظاری نیست. ولی صاحبان فیش‌های حقوقی چوپان بودند، از آنها انتظار نمی‌رفت که به بیت المال دستبرد بزنند و به اموال عمومی دست درازی کنند.

این فعال رسانه‌ای افزود: وقتی فیش‌های حقوقی را مطرح و حتی تصویر آن را منتشر کردیم بسیاری از این روزنامه‌ها به حمایت از دولت به ما حمله کردند!

سفیر اسبق ایران در پاریس در پاسخ به اظهارت شریعتمداری گفت: بحث‌های آقای شریعتمداری من را یاد توده‌ای‌ها می‌اندازد، آقای احمدی‌نژاد هم با شارون عکس داشتند می‌توان همه چیز را حاشا کرد و گفت هیچ اتفاقی در روابط ما نیفتاده و تحریم‌ها لغو نشده است!

مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره اظهارات خرازی مبنی بر اینکه بحث‌هایی که آقای شریعتمداری عنوان می‌کنم من را یاد توده‌ای‌ها می‌اندازد،‌گفت: خوب است یاد کفار قریش نمی اندازد!

وی در پاسخ به اظهارات خرازی مبنی بر اینکه شما اهانت می‌کنید، گفت: چه اهانتی؟ آقایان که نام می‌بردید هر دو برادرانشان متهم به فساد هستند، چرا با آنها برخورد نمی‌کنند؟

خرازی با بیان اینکه نوشداروی بعد از مرگ سهراب آمدی، شریعتمداری افزود: آن موقع برخی از دوستان شما شرمنده می‌شدند.!

شریعتمداری درباره وارد کردن دسته بیل توسط دولت جدید عنوان کرد: این را دولت جدید وارد کرد. قبلی‌ها که ال‌سی برای دسته بیل باز نکرده بودند.

شریعتمداری درباره کیفیت سانتریفیوژها که خرازی به آن اشاره کرد، گفت: چه کسی می‌گوید ما با آی آر هشت کار می‌کنیم؟ اینکه گفته خود آقایان است. شما به تحقیق و توسعه اشاره کردید، مثلا در فردو چه کار می‌خواهیم بکنیم؟ گاز نجیب چیست؟ آرگون تزریق کنیم، به جای آن آب هویج می‌گرفتیم. مگر آنجا را درست کردیم که آب هویج بگیریم.!

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه عدالت ابزار تقوا است، تصریح کرد: همین مسائل مالی و حقوق‌های کلان در دولت قبل هم وجود داشت و اطلاع هم داشتیم.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه در برابر چند صد میلیارد دلار سکوت اتفاق افتاد، تصریح کرد: در این دوره دو دهه این 700 میلیارد دلار مطابق تمام دوره فروش نفت ایران است، یعنی از زمانی که نفت را استخراج کردند تا زمانی که دولت نهم و دهم که شما یکی از مدافعان پر و پا قرص وی بودید و تا روزهای آخر هم از آقای احمدی‌نژاد دفاع کردید، همین آقا این بی‌انضباطی‌های مالی را به وجود آورد.

خرازی ادامه داد: 700، 800 میلیارد از پول‌های مردم به غارت رفت، این پول‌ها کجا رفت؟ مردم در این خصوص سوال دارند.!

وی افزود: البته غلو‌هایی هم در آن صورت گرفته هم از جانب مخالفان هم موافقان. خصومت آمریکایی‌ها قبل از برجام وجود داشت و بعد از آن هم ادامه یافت و قرار هم نبود برجام مشکلات فیمابین را برطرف کند.!

وی در پاسخ به اظهارات خرازی درباره عملکرد دولت‌ قبل گفت: شما یکی دو مورد از خدمات شایان دولت کنونی را بفرمایید.

1 نظر

  1. BHWBHWsays:

    I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you design this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz respond as I'm looking to construct my own blog and would like to find out where u got this from. cheers


ابزار وبلاگ بدون تبلیغات



ابزار گوگل پلاس

کد گوگل پلاس


translat... برای ترجمه به هرزبان دنیا کافی است برروی پرچم آن کشور کلیک کنید